مجید-برزگر-پور
مجید برزگر پور

Cv -- علم سنجی -- گوگل اسکولار

سمت: کارشناس کیفیت، نظارت و ارزیابی آزمایشگاه‌ها

مدرک تحصیلی: لیسانس

رشته تحصیلی:علوم آزمایشگاهی

مرتبه علمی:

تلفن مستقیم:

شماره داخلی: 209

محل خدمت:

Email:

شرح وظایف:

1.سازماندهی و انجام ارزیابی حضوری(از پیش اعلام شده ویا سرزده، برحسب نیاز) و غیرحضوری آزمایشگاههای پزشکی حوزه دانشگاه متبوع بوسیله ارزیابان مورد تائید و ثبت شده در آزمایشگاه مرجع سالمت با استفاده از ابزارهای نظارتی ابلاغی(چک لیستها، نرم افزارها و غیره) و سامانه های مرتبط با فرآیندها، مطابق با دستورالعملها و بخشنامه های ابلاغی، به منظور کسب اطمینان از رعایت قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای اجباری مرتبط با آزمایشگاه پزشکی حداقل 2 بار در سال.

2- نظارت جهت کسب اطمینان از بکارگیری کارکنان و نیروهای انسانی واجد صلاحیت علمی و حرفه ای (دانش آموخته رشته مرتبط دارای دانش و مهارت کافی) در آزمایشگاه های پزشکی.

3- نظارت بر استقرار اصول و الزامات امنیت زیستی و ایمنی زیستی و کسب اطمینان از رعایت آنها در کلیه آزمایشگاه های پزشکی تحت پوشش با تاکید بر مدیریت ریسک.

4- تدوین گزارش استاندارد (حاوی کلیه موارد عدم انطباق همراه با تعیین مهلت برای انجام اقدامات مقتضی جهت برطرف کردن آنها) و ابلاغ رسمی آن با امضای معاون درمان دانشگاه به آزمایشگاه های پزشکی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

5-تخصیص امتیاز به آزمایشگاه های تحت پوشش با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد آنها در برنامه های نظارتی سالانه و احتساب آن در تمدید دوره ای پروانه های قانونی آزمایشگاه های پزشکی.

6-برخورد قانونی با آزمایشگاههای متخلف، در چهارچوب شرح وظایف و اختیارات و ارجاع یا اعلام موارد نقض قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای اجباری به مراجع ذیصلاح و پیگیری گزارشها تا حصول نتیجه و اطلاع رسانی آراء صادر شده به ذینفعان.

7-ایجاد بایگانی مجازی و الکترونیک به منظور ثبت کلیه اقدامات مرتبط با وظایف نظارتی با قابلیت دسترسی سریع (بجز مواردی که به حکم قانون و یا ملاحظات قضایی و حقوقی نیاز به بایگانی اسناد کاغذی باشد).

8-ارائه بازخورد، پیشنهاد و مشورت به آزمایشگاه مرجع سلامت در خصوص سیاستها، راهبردها، برنامه های عملیاتی و سایر موارد از طریق مشارکت در کمیته های فنی، کارگروه ها یا ارسال پاسخ استعلام ها.

9-تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی نظارتی مرتبط با آزمایشگاه پزشکی و سایر موارد مرتبط.

10-نظارت بر سازماندهی، عملکرد و ارتقای بهره وری شبکه آزمایشگاهی دانشگاه با تاکید برمدیریت منابع و مصارف، نقشه خدمت (زنجیره ارائه خدمت) و نظام کارآمد ارجاع بین آزمایشگاهی نمونه های بالینی، تامین دسترسی، تضمین کیفیت، بهنگامی و ایمنی خدمات آزمایشگاهی.

11-پایش وضعیت مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی در آزمایشگاههای پزشکی تحت پوشش و طراحی و انجام مداخلات موثر بر بهبود و ارتقای وضعیت مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاه پزشکی و ارزیابی اثربخشی آنها.

12-کسب اطمینان از آمادگی آزمایشگاههای تحت پوشش برای شرایط بحران، فوریت و بلایا با تاکید بر استانداردها و الزامات از جمله حوزه پدافندغیرعامل.

13- بازنگری دوره ای اقدامات و گزارش های نظارتی (حداقل سالانه)و تدوین گزارش جامع از وضعیت رعایت قوانین، مقررات، دستورالعملها و استانداردهای آزمایشگاه پزشکی، شاخصهای تعیین شده مربوط به سازماندهی و عملکرد آزمایشگاههای پزشکی تحت پوشش و در صورت لزوم برنامه ریزی برای رخدادها و وقایع پیشبینی نشده در قالب اصلاحیه.

14- نظارت بر گزارش دهی و هشدار بهنگام بیماریهای مشمول گزارش دهی فوری و یا دوره ای توسط آزمایشگاه های تحت پوشش به معاونت بهداشت دانشگاه و یا سایر ذینفعان اعلام شده.